Saturday, February 28, 2009

Fouziah Gous




Gayanya yang bersahaja,renungan matanya yg mempersona membuatkan suasana studio ketika itu seolah olah terpegun melihatkan kelibat yang ada di hadapan kamera,karismanya sebagai seorang aktress terserlah,kamera seakan ingin berdetik sendiri,memang,dia gadis pelbagai karekter.
'ok,,maintain camtu je,ok,,then,play with y're hair,,bla,bla,bla,,,thats my gurl', begitulah jurugambar memainkan peranannya dr belakang kamera.sebagai jurugambar yg bagus,beliau dapat berkomunikasi dengan baik seterusnya dapat memberikan suasana yg selesa dengan model,,seterusnya dapat melahirkan 'mood'.Keadaan ini perlu kekal sehingga tamat sessi tersebut.
Peranan juru solek yg berpengalaman dalam hal solekan fotografi juga amat penting,beliau dapat menilai dengan baik apa yg perlu bagi memberikan impak dari segi solekan.
'Retoucher & Designer adalah individu 'post production' yg akan menyempurnakan imej dr segi 'stroke,flow,texture', warna,saiz sebelum imej itu di gunakan.Gambar yg menarik akan kelihatan lebih menarik dan sempurna.
'TEAM WORK' adalah kata kunci untuk semua ini,,sikap professional setiap individu dapat melahirkan keputusan yg bagus dan objektifnya tercapai,,syabasss,,TQ

No comments:

Post a Comment